faar
خانه / بازاریابی / برند سازی اینترنتی چیست؟

برند سازی اینترنتی چیست؟

وب برندینگ (Web-Branding) یا برند سازی آنلاین و برند سازی اینترنتی که به باور عامه با نام برندینگ (Branding) شناخته شده است، ازجمله قدیمی ترین اما قدرتمند ترین روش های بازاریابی و افزایش فروش محصولات می باشد.

برند چیست

برند چیست؟

برند یا مارک نشانه و یا نوعی علامت تجاری است که مشخص کننده میزان کیفیت و اصیل بودن یک کالا می باشد. برندینگ بهترین روش از میان روش های بازاریابی می باشد، تعدادی از کارشناسان بنام دنیای فروش و بازاریابی بر این باورند که برندسازی بهترین روش به منظور ارتقای میزان فروش کالا و خدمات می باشد.

حال به تعریف برند می پردازیم،

برند، نام و هویت تجاری ای می باشد که نمایانگر یک کالا است. یک نشان تجاری، یکوج شخص و یا حتی یک عبارت می تواند برند باشد.

می توان گفت یک مارک تجاری، افراد و سایرموارد هنگامی به یک برند تبدیل می گردند که با شنیدن نام برند مورد نظر، ذهن مخاطب به طور مستقیم معطوف به زمینه فعالیت آن برند برای مخاطب برود.

به طور مثال: زمانی که نام مک دونالد به گوش می خورد، ذهن شما به صورت مستقیم به سمت همبرگر ها و سیب زمینی های مک دونالد می رود و زمانی که نام ماکروسافت میان صحبت ها شنیده می شود، نخستین موردی که در ذهن شما نقش می بندد کامپیوتر است.

دورنمایی کلی از وب برندینگ یا دیجیتال برندینگ

“ساخت برند” یا “آگاهی از برند” از جمله اصطلاحاتی هستند که بیش تر اوقاتتحت عنوان مقاصد و اهداف کاری استفاده می شوند. این اهداف از جمله اهداف واقعی معین و مشخصی نمی باشند.

این سلسله مطالب ما به منظور رمزگشایی از این امر است که برند در دنیای دیجیتال واقعا چه چیزی است، و همچنین نشان خواهیم داد که چگونه می توان به این آرمان و هدف نهایی دست یافت.

مسئله دیگری که عنوان می شود این است که چگونه می توان به بهبود بخشیدن این شیوه رسید و آن را مورد بررسی قرار داد.

چنین سلسله مراتبی به شما در یافتن چارچوبی محکم برای برنامه ریزی، محاسبه و اجرا کردن میزان تاثیر گذار بودن کمپین های دیجیتال خود یاری می نماید. این کار نمایان گر این است که شما قابلیت وسعت بخشیدن و انجام یک استراتژی قابل بررسی با هدف با توجه به اهداف واضح می باشید.

نگاهی همه جانبه به وب برندینگ و فرآیند های دیجیتالی برند سازی

چیزی که برند سازی اینترنتی واقعا در خصوص آن صحبت می کند، مجموع تجربیات آنلاین ما می باشد.تجربیات ما ممکن است متأثر از انواع لگو ها و اسپانسرینگ ها باشد. در حالیکه بهتر است برندینگ را به عنوان چیزی بیش از هویت بصری در نظر بگیریم. با توجه به توسعه و وجود رسانه های دیجیتال، برندینگ تغییرات بسیار چشم گیری داشته است.

عصر دیجیتال باعث پدید آمدن ارتباط دوگانه میان برند ها و مصرف کنندگان شده است. توسعه رسانه های اجتماعی به معنای توانایی برقراری ارتباط مستقیم با برند هایی می باشد که هر روزه با آنها سروکار داریم. در واقع، بیش تر ارتباطات منجر شده از طریق رسانه های اجتماعی دیگر برند ها را درگیر نکرده و مصرف کنندگان به طور مستقیم با هم در تماس هستند.

کافی است به وب سایتی همچون دیجی کالا مراجعه نمایید تا متوجه feedback مصرف کنندگانمان شویم. انتقادات مثبت و منفی بوجود آمده در چنین سایت هایی تاثیر بسیار زیادی بر روی بازار می گذارد.

همانگونه که گفته شد، چنانچه کاربران شناخت و یا آشنایی با نام و یا عنوان برند تجاری شما داشته باشند و نسبت به خدمات و کالاهایی که عرضه می کنید آگاهی داشته باشند، آن کالا ها و خدمات ارائه شده توسط شما در ذهنشان هک شده و به صورت پایدار نقش می بندد. مشتریان و کاربران شما، در صورت نیاز به محصول و یا خدمات، سریعا وبدون درنگ به طراحی وب سایت شما خواهند آمد. به منظور برندسازی طراحی سایت خود مجبورید به انجام اموری بپردازید، این امور به روش های مختلفی قادرند بر روی سایت شما پیاده سازی شوند.

از جمله این کارها مؤثر برای برندسازی می توان به ویدیو بازاریابی، تقویت کردن سئو و بهینه سازی سایت ، ایمیل مارکتینگ و افزایش رتبه سایت و مواردی مشابه موارد فوق که تمامیشان برای فرایند برندسازی لازم هستند اشاره نمود.

نگاهی سنتی به برندینگ

به طور یقین، لوگو و جنبه های تصویری شما تأثیر بسزایی بر روی دید مشتریان سازمان شما دارد و چنین موضوعی نباید مورد غفلت قرار گیرد. حقیقت موجود این است که امروزه به روش های پیچیده تری در حال اخذ تجربه در دنیایی هستیم که تغییرات بسیار زیادی نسبت به گذشته داشته است.

Touch point به معنای تعداد نقاط تماس مشتری با سازمان و یا نقاطی که در چنین نقاطی با یک سازمان و یا یک موضوع در تعامل هستند نامیده می شود. این تعامل می تواند چه به صورت مستقیم به عنوان مثال از طریق اپلیکیشن ها و یا به صورت غیر مستقیم از طریق صفحه‎ی نتایج موتور جستجو یا یک بحث در رسانه‎ی اجتماعی که پیش از خرید پدید می آوریم، باشد.

مشخص کردن نقاط تماس

اگر دیجیتال برندینگ در قالب مجموع کلیه تجربیاتی که یک فرد با یک برند دارد تعریف ‎نماییم، شاید به نظر برسد که بکارگیری از اصطلاح “نقطه‎ی تماس” برای اشاره به یکی از این تجربیات درست باشد. با وجود اینکه ما باید با دقت یک نقطه‎ی تماس را تعریف کنیم اما یک نقطه‎ی تماس گاها در قالب یک نوع درگیری با برند یا تجربه بدست آمده از کانال‎های بازاریابی ایجاد شده توسط آن بیان می‎گردد. نقطه تماس می‎توان شامل هرچیزی باشد،

مواردی همچون بسته‎بندی کالا تا تماس های تلفنی و اپراتور چت وب سایت.

امروزه ما با چیزی فراتر از این تجربیات کنترل شده به وسیله مدیر برندمان رو به رو هستیم. گاها شما نقاط تماس غیر قابل کنترل دارید، مثلا استفاده از شبکه اجتماعی برای توصیه‎ی برند از سوی یک مشتری به مشتری دیگر. دنیای دیجیتال و نقاط تماس آن بسیار بزرگتر از آنچه فکر می کنیم هستند. اغلب اوقات چنین نوع نقاط تماسی به هیچ عنوان با حضور شما همراه نیستند.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *