خانه / بازاریابی / برندسازی در اینستاگرام

برندسازی در اینستاگرام

ما در این مقاله به شما به طور خلاصه روش های برند سازی در اینستاگرام را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

همانطور که مشخص است هزاران شبکه اجتماعی گوناگون وجود دارد. در بین این شبکه های اجتماعی اینستاگرام محبوبیت بیشتری را از سوی افراد به خود جلب کرده است. بنابراین یکی از قوی ترین شبکه ها در فضای مجازی جهت برندسازی محسوب می شود. در اینستاگرم افراد با گذاشتن تصاویر می توانند به معرفی خود و یا برند مورد نظرشان بپردازند. در بین اپلیکیشن های تلفن همراه اینستاگرام یکی از ۱۰ اپلیکیشن برتر است.

برند سازی در اینستاگرام

همچنین بیشترین کاربرها در اینستاگرام کشورهایی مانند آمریکا، ژاپن و برزیل می باشند. در واقع اینستاگرام پل ارتباطی مناسبی برای به دست آوردن مشتریان است. زمانی که افراد از اینستاگرام برای کسب و کارشان بصورت مفید استفاده نمایند باعث می شود که در زمان کمتر کسب وکارشان بیشترین رونق را در بر گیرد. بنابراین می توانید با استفاده از برندسازی در اینستاگرام برند خود را از رقیبانتان متمایز سازید.

همانطور که در مقاله های پیشین گفتیم برند به معنای تصویری است که به معرفی و شناختن محصولات مربوطه می پردازد. در نتیجه اگر شرکتی برای نشانه تجاری خود برند مناسبی را بسازد برند شرکت در ذهن افراد به خوبی نقش می بندد.

مزایای برندسازی در اینستاگرام

•    مهم ترین مزیت برند افزایش تعداد مشتریان وفادار است.
•    برند باعث ارتباط عاطفی بین شرکت و محصولات با مصرف کنندگان می شود.
•    برند موجب تایید و افزایش اعتبار شرکت می شود.
•    برند باعث می شود اطمینان مشتریان افزایش پیدا کرده و فروش محصولات بیشتر شود.
•    برند باعث می شود پیام های شرکت به افراد منتقل شود.
•    وقتی دارای برند قوی باشید باعث بازگشت مشتریان ناراضی می شود.

 

مراحل برندسازی در اینستاگرام

مراحل برندسازی در اینستاگرام

بنابراین اگر بخواهیم یک برند در اینستاگرام بسازیم باید مراحل زیر را در نظر بگیریم تا موفق به ساختن یک برند مناسب شویم.

•    زمانی که تصمیم گرفتیم یک برند را در اینستاگرام به وجود آوریم در مرحله اول باید هدف خود را نسبت به برندی که می خواهیم به وجود آوریم تعیین کنیم.
•    زمانی که اهداف خود را مشخص نمودید باید برای پست هایی که می خواهید در اینستاگرام منتشر کنید سبک بخصوصی در رابطه با برند خود انتخاب نمایید. اگر سبکی را مد نظر ندارید می توانید در اینستاگرام برای پیدا کردن سبک مورد نظر جستجو نمایید تا ایده ای را بگیرید. بسیاری از افراد در ابتدا کار خود پست های متفاوتی در رابطه با مسائل مختلفی می گذارند و دارای سبکی مشخص نمی باشد این عمل کاملا نادرست است. هدف شما شناساندن محصولات و خود شرکت به کاربران است بنابراین سبک متناسبی را برای معرفی برند خود انتخاب نمایید.
•    اگر شرکت دارای سایت و یا وبلاگ می باشد می توانید آدرس تلگرام را در آن قرار دهید تا افراد علاوه بر سایت در اینستاگرام نیز شما را دنبال کنند.
•    اگر در شبکه های اجتماعی دیگری نیز عضوء هستید آدرس اینستاگرام را در آنجا منتشر کنید. همانطور که می دانید هر یک از این شبکه ها به مدل های مختلفی شبکه سازی می نمایند.
•    با برندسازی که در اینستاگرام انجام داده اید باعث اعتماد سازی و رابطه بهتری با افراد و مشتریان شده اید.
•    زمانی که تصویری را انتشار می دهید دوستان خود را تگ نمایید این کار باعث می شود که در صفحه آن ها نیز انتشار یابد و افراد زیادی بازدید نمایند.
•    برای هر تصویر توضیح کوتاهی دهید تا افراد از هدف و موضوع عکس آگاه شوند. توجه کنید که این متن کوتاه باشد چون افراد بیشتر برای دیدن تصویر از صفحه شما دیدن می کنند.
•    زمانی که افراد برایتان کامنت گذاشته اند بصورت دوستانه به آن ها پاسخ دهید. حتی می توانید برای بهبود فعالیتتان نظرات افراد بررسی کنید.
•    برای صفحه اینستاگرام از تصاویر با کیفیت و شفاف و ویدیو های کوتاه و جذاب استفاده نمایید.
•    در ابتدا کار، بیشتر افرادی را که به تجارت شما نزدیک است دنبال نمایید و آن ها را فالو کنید چون این امر باعث می شود کاربران زیادی شما را فالو کنند.
•    برای بروز رسانی صفحه اینستاگرام زمان مشخصی را استفاده کنید بهتر است در ساعات پایانی روز باشد و این کار باعث می شود که کاربران در ساعت خاصی منتظر پست جدیدتان باشند.
•    در روزهای خاص مانند روز دانشجو، دختر، عید و … پست های مربوط به این روزها را منتشر کنید تا متقاضیان از بروز بودن شما اطمینان حاصل نمایند.
•    برخی از برنامه ها با بروز رسانی اینستاگرام برنامه های دیگر اجتماعی نیز بصورت خودکار بروزرسانی می شود بنابراین می توانید از این برنامه استفاده نمایید.
•    از الگوی سبک و یا همان زمینه کار یکنواختی استفاده نمایید. یعنی این که از یک الگو ثابتی استفاده نمایید. مثلا بعضی از افراد صفحه هایشان با زمینه آبی و یا بعضی دیگر صفحات مشکی و یا … استفاده می کنند. این کار باعث می شود کاربران به راحتی بتوانند صفحه شما را شناسایی کنند یعنی زمانی که پست گذاشتید کاربر چشم بسته می تواند تشخیص دهد که صفحه ی برند شرکتتان می باشد.
•    اگر قصد دارید در اینستاگرام متمایز شوید می توانید مطالب مورد نظر را با کیفیت زیاد و بطور منظم انتشار دهید.
•    زمانی که قصد دارید در اینستاگرام برند داشته باشید باید دارای فالوور باشید برای به دست آوردن فالوور  باید فعالیتتان در اینستاگرام زیاد باشد.

 یکی از بهترین راه حل ها برای اینکه افراد زیادی به مشاهده عکس هایتان بپردازند، استفاده از هشتگ است. این امر باعث می شود کسانی که شما را فالو نکرده اند از راه جستجو به عکس شما دسترسی پیدا کنند. حتی هشتگ باعث طبقه بندی عکس ها برای تجارت و خرید و فروش کالا می شود.

شما می توانید از هشتک های معروف و یا از هشتگ برندها استفاده نمایید. با تگ هایی که در ذهنتان نسبت به عکس دارید سرچ کوچکی را انجام دهید و بدین وسیله محبوبیت هشتکتان را می فهمید. اگر می خواهید در اینستا گرام متمایز باشید باید هشتگتان را در حوزه فعالیت خود پیدا نمایید تا توسط آن معرض دید بقیه قرار گیرید.
•    زمانی که می خواهید پست تصویری بگذارید بهتر است کلمات استفاده شده در تصاویر از یک یا دو فونت در تمام کانال های برند خود استفاده نمایید.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *